Skočiť na hlavný obsah

5 dôvodov, prečo by Vaša značka mala zainvestovať do vlastnej mobilnej aplikácie

Dnešná digitálna doba je charakteristická silnou dynamikou vývoja. Webové stránky a profily na sociálnych sieťach už nemusia byť postačujúce, aby ste udržali krok s konkurenciou a boli dostatočne viditeľnými na trhu. Silným nástrojom na budovanie vlastnej značky, zvyšovania predaju a vernosti zákazníkov sa stávajú mobilné aplikácie, ktoré sú tou najlepšou investíciou v prostredí rozvoja biznisu.

Ak ešte nie ste dostatočne presvedčený o investovaní do vlastnej mobilnej aplikácie, prinášame Vám 5 dôvodov, ktoré Vás o tom presvedčia:

  1. Push notifikácie ako priamy kontakt so zákazníkom

Medzi jeden z najefektívnejších marketingových nástrojov v dnešnej dobe možno považovať práve push notifikácie, ktoré zabezpečujú priame zobrazenie noviniek na obrazovke mobilu Vášho zákazníka a zvyšujú tak retenciu zákazníkov až o 88%.  Efektívne tak nahrádzajú prácu e-mailov, ktoré častokrát končia v spame, či príspevkov na sociálnych sieťach, ktoré bývajú pohlcované algoritmami. Medzi najväčšie výhody push notifikácií patrí okamžité informovanie zákazníkov o nových produktoch, či exkluzívnych akciách, personalizácia na základe správania používateľa, a tiež zvýšenie miery opakovanej návštevnosti.

  1. Zvyšovanie lojality a tendencie k opakovaným nákupom

 Podľa najnovších zistení sa lojálnejšími zákazníkmi pre Vás stanú tí, čo si stiahnu Vašu mobilnú aplikáciu, než iba zákazníci, ktorí navštívia Váš web. Hovoríme tu až o 50% náraste lojality. Navyše exkluzívne prostredie, ktoré mobilné aplikácie vytvárajú, umožňuje, aby bola Vaša značka využívaná zákazníkmi naplno. Mobilná aplikácia vytvára dokonalý priestor na vyniknutie vernostných programov alebo kupónov na zľavy. Využiť môžete taktiež i novodobý trend, založený na ponúknutí špeciálnych akcií výhradne pre používateľov Vašej mobilnej aplikácie.

  1. Rýchly a kvalitný zážitok pre užívateľa

Mobilné aplikácie, na rozdiel od webstránok, sú špeciálne navrhnuté pre dotykové ovládanie, pohodlie a rýchlu dynamiku. Prieskumy ukazujú, že na rozdiel od webových stránok, na mobilných aplikáciách strávia ich užívatelia priemerne 7x viac času. Navyše prostredníctvom lokálneho ukladania dát zabezpečujú rýchle fungovanie.  Plynulý zážitok z ich používania je zabezpečený vďaka push notifikáciám, mobilným platbách a biometrickému prihláseniu.

  1. Zber cenných dát a kvalitnejšie rozhodovanie

So súhlasom používateľa a v súlade s GDPR mobilná aplikácia umožňuje zbierať cenné dáta o jeho správaní. Tieto dáta Vám následne poslúžia ako efektívny prehľad najobľúbenejších produktov, či najmenej dopytovaných produktov. Prostredníctvom reálnych dát tak viete optimalizovať Vašu marketingovú kampaň a focusovať ju tým správnym smerom, pretože presne viete, čo Vaši zákazníci chcú.

  1. Budovanie silnej značky na trhu

V dnešnej dobe sa mobilné aplikácie stávajú akousi vizitkou Vašej značky. Ich ikona na obrazovke telefónu zákazníka slúži ako billboard, ktorý má zákazník na očiach denne. Najnovšie zistenia navyše ukazujú, že firmy s vlastnou ,,appkou“ sú na trhu vnímané ako spoľahlivejšie, prémiovejšie, inovatívnejšie a profesionálnejšie.

 

BONUS: ,,Appka“ + webová stránka = ideálne kombo

Ak už Vaša značka disponuje webovou stránkou, rozhodne ju nezahoďte. Webová stránku spolu s mobilnou aplikáciou totiž tvoria dokonalú kombináciu. Prostredníctvom webu viete získať nových zákazníkov a mobilná aplikácia sa už ďalej postará o ich udržanie a prehĺbenie vzťahu. Ideálnou stratégiou je v tomto prípade získať nového návštevníka webu, docieliť, aby si stiahol Vašu mobilnú aplikáciu a ďalej udržiavať a rozvíjať vzťah s ním a Vašou značkou pomocou personalizovaných ponúk.

 

Mobilné aplikácie už dávno nie sú luxusom svetových značiek. Dnes je ich vytvorenie dostupné i pre stredné a menšie firmy, ktorým záleží na rozvoji svojho podnikania. Ak teda uvažujete, či sa Vám oplatí do investovania vlastnej mobilnej aplikácie, odpoveď je rozhodne ÁNO.