Skočiť na hlavný obsah

4 SEO Tipy ako efektívne udržať zákazníka na webe

SEO optimalizácia web stránok posúva stránky na vyššie pozície vo vyhľadávačoch na základe rôznych parametrov. Čím ste na vyššej pozícií, tým máte možnosť osloviť väčšie množstvo potencionálnych zákazníkov či zvýšiť návštevnosť web stránky.

Dávnejšie fungovalo SEO  len na základe niekoľkých parametrov ako bol počet spätných odkazov, meta-tagov, bannerov,...

Dnes je dôležité aby stránka spĺňala očakávania zákazníkov pri vyhľadávaní ich kľúčového produktu omnoho viac faktormi. S novinkami ako sú napríklad notifikácie vieme zabezpečiť priame oslovenie zákazníkov v reálnom čase a vytvoriť tak väčšie množstvo vracajúcich sa zákazníkov.

 

seo

1. Ponúknite kvalitný obsah a informujte o ňom

Nič nie je tak dôležité ako kvalitný obsah na stránke, Google už za svoju existenciu niekoľko krát prerobil svoj vyhľadávací algoritmus kde sa istú dobu dalo podľa neho nastaviť presne SEO a aj slabšia stránka sa ukazovala na popredných miestach.

Dnes už však platí, že nič sa nevyrovná kvalitnému obsahu na stránke a preto je potrebné dbať na kvalitne napísané texty ktoré záujmu čo najviac návštevníkov. Stránky s kvalitne napísaným obsahom sa dnes umiestňujú oveľa vyššie ako stránky s veľkým množstvom spätných odkazov.

Do popredia sa dostávajú stránky, ktoré ponúkajú naozaj kvalitu a to omnoho viac ako web stránky, ktoré sa snažia umelo vytvoriť kľúčové slová, kopírujú texty a snažia sa to nejako obísť. Všetko treba robiť prirodzene a kvalitne. Kvalitne napísaný článok by mal byť dobre gramaticky napísaný, mal by upútať a informovať čitateľa.

V nadpise článku by malo byť zrejmé akú tému bude článok popisovať, mal by byť stručný a pútavý. Google kladie veľký dôraz nato ako je napísaný titulok článku a tak ako v obsahu mali by sa aj v nadpise nachádzať kľúčové slová. Taktiež nepíšte obsah v celku ale čleňte ho na nadpisy a podnadpisy, odstavce,...

 

2. Nechajte obsah web stránky obletieť sociálne médiá

Ľudia vďaka sociálnym médiám vytvárajú priateľstvá, uverejňujú zážitky a udržujú dlhodobé kontakty. Dnes sú na sociálnych sieťach milióny potencionálnych zákazníkov.

Sociálne médiá sa tak za posledných niekoľko rokov stali miestom, kde sa stretávajú priatelia, pracovníci, kolegovia, šéfovia alebo aj neznámi ľudia. V dnešnej dobe nebyť na sociálnych sieťach prináša veľa nevýhod. Nielenže okolitá konkurencia už spĺňa tento novodobý trend a komunikuje so svojimi zákazníkmi, ale aj vy ako vlastník web stránky či e-shopu sa ukracujete o mnoho potencionálnych návštevníkov a zákazníkov.

Ukážte im svoje produkty a získajte ich na svoju stranu atraktívnym obsahom. Obsah tvorí na strane sociálnych médií významnú úlohu. Atraktívna reklama a kvalitný obsah je to čo Vás delí od kliku zákazníka na reklamu a prejdení na vašu web stránku až po koncové zakúpenie produktu.

Vďaka personalizovaným reklamám na portáloch ako Google či Facebook viete svoje produkty dostať priamo až k cieľovej skupine zákazníkov.

 

3. Prispôsobte obsah web stránky pre všetky zariadenia

Už dávno platí, že sa web stránky neotvárajú iba na počítači či laptope o rozlíšení 1024x768px. Do popredia prišlo nespočetne veľa zariadení a tak aj rozlíšení obrazoviek od malých ako sú mobily, tablety po väčšie ako laptopy či veľké monitory.

V dnešnej dobre je potrebné robiť stránky responzívne teda prispôsobujúce sa na obrazovku všetkých zariadení nielen preto aby sa návštevníkovi zobrazil obsah kvalitne ale aj preto, že Google berie do úvahy či je vaša stránka responzívna. Áno, aj to vás vie posunúť na popredné miesto vo vyhľadávaní.

Výhod responzívneho designu je mnoho, najväčšou výhodou je, že 60% populácie si prezerá web cez mobilné zariadenie a tak by ste sa pripravili o mnoho návštevníkov ak by váš web nebol prispôsobený na mobilné zariadenia. Mnoho najnovších CMS systémov a tém je už automaticky responzívnych avšak staršie stránky v tomto zaostávajú.

Spraviť stránku responzívnou sa dá dvomi spôsobmi a to buď vlastnou cestou alebo za použitím rôznych frameworkov ako sú napríklad Bootstrap, Skeleton, Foundation, Pure, Gumby,...

 

4. Oslovte zákazníkov v reálnom čase prostredníctvom notifikácií

Notifikácie sú správy, ktoré sa zobrazujú na uzamknutej obrazovke vášho smartfónu, či v rohu na počítačovej obrazovke. Môžu slúžiť na doručenie dôležitých správ zákazníkovi ako informácia o platbe, o najnovšom článku, udalosti, novinke na webe v reálnom čase. Taktiež viete zákazníkovi poslať priamo cielenú zľavu z e-shopu a tak zvýšiť počet vracajúcich sa zákazníkov.

O odber notifikácií sa postará operačný systém vášho zariadenia automaticky. Ak by zákazník nemal otvorený prehliadač tak sa systém postará o doručenie správy na obrazovku a to aj ak zákazník nie je pripojený k internetu. Notifikácie začína používať stále viac a viac veľkých portálov či stránky bánk, kde posielajú notifikácie o realizácií platieb.

Ďalšie články

mobileapp

Okrem tvorby web stránok a e-shopov zabezpečujeme aj vývoj mobilných aplikácií a hier na mieru podľa Vašich požiadaviek. Vďaka najmodernejším technológiám vieme vytvoriť vždy aktualizované aplikácie pre platformy…

paytment

Viac platobných brán, viac predaja

Pri tvorbe internetového obchodu chcú majitelia zjednodušiť platobný systém tak ako aj ponúknuť viac  možností zákazníkom ako uhradiť za svoj nákup. Kvôli…

progapp

PWA v skratke "Progresívna Webová Aplikácia", je mobilná aplikácia uložená do mobilného zariadenia po návšteve webovej stránky. Užívateľ po…

KONTAKT

fotkaChvojka Patrik

Ak Vás naše referencie zaujali a mali by ste záujem o tvorbu web stránky, aplikácie, e-shopu, neváhajte a napíšte nám cez kontaktný formulár alebo na info@progresivneaplikacie.sk.

"Tvorba web stránok Trenčín"